treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
lico

Martwa natura

Szpigel, Natan

ante 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Niewielki obrazek o horyzontalnej kompozycji w stonowanych barwach granatu, błękitu, bieli i brązu. Został on podzielony na 3 prostokątne pola - na samym dole, w około 1/5 poziomy pas w kolorze brązowym, a pozostałe 4/5 na pionowo pół - lewa część jest granatowa, prawa - błękitna. Cała powierzchnia jest pokryta równomiernymi, gęstymi, małymi plamkami z białej farby.  W części lewej widoczny jest brązowy trójkątny niewielki kształt, nad nim, ukośnie została napisana liczba ,,44'' oraz kilka białych, grubych, ukośnych kresek. W części prawej - analogiczny brązowy trójkątny kształt, jednak kilkukrotnie większy, na nim napis: ''a | imię | jego | czterdzieści | i | cztery''. Ukośnie, przez całe to pole biegnie zygzakowata biała linia. Dookoła całej kompozycji, bezpośrednio na tyle, biegnie w sposób ciągły biały napis wykonany minuskułą: ,,Teodorowi znawcy piramid ten skromny dowód na ich istnienie przekazuję Krystiana Robb-Narbutt z warszawy w polsce czyli nigdzie na ulicy aldony roku 1996''.

A imię jego czterdzieści i cztery

martwa natura

Robb-Narbutt, Krystiana

1996

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Niewielki obrazek o horyzontalnej kompozycji w stonowanych barwach szarości, złamanej bieli, szarego błękitu. U dołu, w około 1/4 kompozycji stanowi ciemnoszary, jednolity pas (parapet), na którym, w centralnej części stoi namalowana w sposób schematyczny granatowa doniczka. Z doniczki wyrasta niewielka rozkrzewiona roślina o zarysowanych zielonych łodygach i liściach oraz czerwonych pędach, które są jedynym barwniejszym akcentem kolorystycznym. Roślina stoi na tle podzielonym białymi, pionowymi liniami na 3 równe części i obramowanym na biało (okno). W każdym z trzech powstałych z tego podziału pól widoczne jest jasnoszare tło z nieregularnym białym i szarym plamkowaniem o różnej wielkości. W tle, w poprzek, półkoliście, biegnie biało-niebieska szeroka linia.

Martwa natura z tęczą

martwa natura

Robb-Narbutt, Krystiana

1988

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Niewielki obrazek o poziomej kompozycji, która podzielona została horyzontalnie, mniej więcej w połowie, na dwie części. Dolna część (woda) jest w tonacji od ciemnej zieleni (u góry) do barwy błękitno-fioletowej (u dołu) w miejscowymi rozbieleniami. Górna (niebo) - jest bardziej jednolita, cała w kolorze jasno-szaro-zielonym z bardzo niewielkimi gradientami tej barwy. Na całe tło nałożone zostało białe punktowanie - gęstsze w części dolnej. W środku kompozycji namalowana została, w sposób bardzo uproszczony, niewielka żaglówka. Widać ciemnoszary, szkicowy kontur wypełniony białą farbą. Górna część pracy pokryta jest także równomiernie ukośnymi białymi kreskami (deszcz). Dookoła całej kompozycji namalowany został niewielki pasek ramki w kolorze tła, w niektórych częściach bardziej rozbielony, na którym białą minuskułą został umieszczony napis biegnący w sposób ciągły dookoła: ,,Teodorowi prawdziwemu romantykowi sen o samotnym białym żaglu namalowany pewnego [...] wieczoru ofiarowuje - Krystiana 1991''.

Sen o samotnym białym żaglu

martwa natura

Robb-Narbutt, Krystiana

1991

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Pozioma kompozycja tego niewielkiego obrazka została podzielona poziomo na 2 części. Około 1/3 od dołu zajmuje jednolity, zielony pas (ziemia), pozostałe 2/3 są wypełnione szaro-niebieskim kolorem pokrytym równomiernie, gęsto, małymi, białymi plamkami (niebo). Na tle nieba, w centralnej części, bliżej pasa zieleni, został umieszczony uproszony kształt samolotu w kolorze złotym. Cała kompozycja otoczona jest bordiurą z napisem wykonanym minuskułą biegnącym w sposób ciągły dookoła: ,,michałowi pewnego spaceru wspomnienie pewnego spaceru michałowi ofiaruje - Krystiana''. Litery zostały wydrapane na pasku naniesionym białą farbą na kompozycję, więc mają barwę tła - albo zieloną albo szaro-niebieską.

Pewnego spaceru wspomnienie

pejzaż

Robb-Narbutt, Krystiana

początek XXI wieku

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Niewielki obrazek o kompozycji pionowej w stonowanych barwach. Centrum kompozycji stanowi niewielka doniczka w kolorze rozbielonej szarości. Z niej wyrasta roślina o podwójnych zielono-brązowych pędach.  W ziemię w doniczce, obok rośliny jest wbita etykieta z datą: 1985. Doniczka stoi na  jasnej podstawce o niebieskawym rancie, umieszczonej jednolicie na szarym tle (półki? parapetu?). Tłem jest płaszczyzna w kolorze jasnoszarym pokryta w całości białym plamkowaniem, otoczona czarna ramką z białym napisem wykonanym minuskułą, biegnącym w sposób ciągły dookoła: ,,michałowi zimową martwą naturę z kaktusem [...] dwa kaktusy złączone [...]''.

Martwa natura z kaktusem

martwa natura

Robb-Narbutt, Krystiana

1985

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Zawiadomienie o mszy i ceremonii pogrzebowej zaplanowanej na 31 grudnia 1958 roku. Pogrzeb odbył się w Paryżu. O uroczystościach powiadamiali: żona Gina Szwarc, córka Teresa z mężem Meyerem Levinem, wnuki Dominique Torrès-Levin i Mikael Levin, bratanek zmarłego Aleksander Szwarc z rodziną oraz znajomi i przyjaciele.

Zawiadomienie o mszy św. pogrzebowej Marka Szwarca

Szwarc, Eugenia

1958-12-31

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Strona tytułowa „Journal de Anne Frank” z fotografią autorki. Na pierwszej karcie znalazła się dedykacja w języku francuskim. W przekładzie na polski: „Naszej małej i dużej córce od starej mamy i starego taty. Marek i Gina / 3 września 1950”.

Karta z „Journal de Anne Frank"

Szwarc, Eugenia

1950-09-03

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rękopis reportażu podsumowującego trzytygodniową podróż do Polski, którą Marek Szwarc odbył w 1946 roku. Autor tekstu w czasie wyjazdu rozmawiał z wieloma Żydami ocalonymi z Zagłady oraz z Polakami. Szwarc był dotknięty brakiem Żydów w zniszczonej wojną Polsce. W czasie podróży wydawało mu się, że widzi twarze swoich zmarłych krewnych, znajomych i przyjaciół.

Z mojej podróży do Polski…

Szwarc, Marek

1946

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 38 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd